جزئیات خبر
بلاتکلیفی در نحوه ارائه خدمات مهندسی ساختمان و تقویت رکود بازار صنعت ساختمان
28 فروردین 1397
بلاتکلیفی در نحوه ارائه خدمات مهندسی ساختمان به دلیل اختلاف دو وزارتخانه عاملی برتقویت رکود صنعت ساختمان گردیده است.

رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهرتهران با اشاره به بلاتکلیفی ایجاد شده در نحوه ارائه خدمات مهندسی در کشور گفت: در حال حاضر ارائه خدمات مهندسی به دلیل اختلاف وزارت راه و شهرسازی با وزارت کشور در بلاتکلیفی است واز رییس شورا درخواست می‌کنم معاونین وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و وزارت کشور را دعوت کند تا هرچه زودتر این معضل حل و فصل شود.

درباره ارائه خدمات فنی و مهندسی ساختمان نیز تذکری دارم و درخواست می‌کنم آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در این خصوص جلسه‌ای بگذارند و این مشکل راحل کنند.

در حال حاضر ارائه خدمات مهندسی به دلیل اختلاف وزارت راه و شهرسازی با وزارت کشور در بلاتکلیفی است واز رییس شورا درخواست می‌کنم معاونین وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و وزارت کشور را دعوت کند تا هرچه زودتر این معضل حل و فصل شود.

قفل شدن روند انتخاب ناظر در سامانه دفاتر خدمات الکترونیک
براساس اطلاع حاصله از مالکین و سازندگان مناطق مختلف شهرتهران، امکان تعیین ناظر ساختمانی (اعم از انتخابی مالک و یا ارجاعی سازمان نظام مهندسی) در سامانه شهرسازی دفاتر خدمات مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بسته بوده وعملا روند انتخاب ناظر و اخذ جواز ساخت در این مرحله متوقف می گردد که خود منجر به طولانی شدن پروسه اخذ جواز و افزایش هزینه های مترتبه آن برای مالکین و مردم خواهد گردید .

براساس اظهارات کارشناسان دفاتر خدمات، زودترین زمان حل این مشکل نیمه اول اردیبهشت ماه عنوان گردیده است.
منبع: همیار ناظر