جزئیات خبر
ابداع رنگی برای کاهش آلودگی هوا
29 فروردین 1397
این رنگ تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی خواهد داشت، هر متر مربع از این رنگ به اندازه یک درخت بالغ در کاهش آلودگی هوا موثر است و اگر هزار مترمربع رنگ آمیزی شود به …
مانیل یکی از بزرگترین شهرهای آلوده جهان، روش جدیدی را برای کاهش آلودگی هوا ابداع کرد. یک شرکت محلی در مانیل پایتخت فیلیپین نوعی رنگ ابداع کرد که به گفته این شرکت می تواند به تصفیه هوای آلوده کمک کند. مانیل یکی از بزرگترین شهرهای آلوده جهان است که هر روز دو میلیون و پانصد هزار خودرو از بزرگراههای این شهر عبور می کنند.

رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای این شهر فقط به خاطر زیبایی نیست بلکه این یک نوع رنگ خاصی است که به کاهش آلودگی هوا کمک می کند. به همین جهت همه دیوارهای اطراف بزرگراهها با این رنگ رنگ آمیزی شده است. نام تجاری این رنگ کریستواکتیو است که در برابر بخار هوا واکنش نشان می دهد و آلودگی را جذب می کند.

جانسون آنکینگ از طراحان این نوع رنگ جدید معتقد است این رنگ تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی خواهد داشت. وی می گوید : هر متر مربع از این رنگ به اندازه یک درخت بالغ در کاهش آلودگی هوا موثر است و اگر هزار مترمربع رنگ آمیزی شود به اندازه هزار درخت بالغ تاثیر خواهد داشت. مانیل یکی از بزرگترین شهرهای آلوده جهان است و دود و آلودگی هوای این شهر هرساله موجب بروز هزاران مورد بیماری آسم و برونشیت می شود.

کارشناسان سنجش آلودگی هوا تاثیر این نوع رنگ بر آلودگی هوا را تایید می کنند. به گفته دکتر نوفل لارگوساس این نوع رنگ می تواند بیست درصد از دی اکسید نیتروژن بکاهد که این رقم خوبی است.
منبع: همیار ناظز